تبلیغات
دلنوشته های یك بسیجی - مطالب خرداد 1395
 
دلنوشته های یك بسیجی
پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملكتتان آسیبی نرسد
چهارشنبه 26 خرداد 1395 :: نویسنده : سید شهید
احتمالا اولین تغییری ایجاد شده در شخصی که از دبیرستان وارد دانشگاه  میشود غالب شدن وجه سیاسی اوست. شخصی که از فضای تک بعدی درس خواندن برای کنکور وارد یک فضای چند بعدی دانشگاه شده آن هم دانشگاه شیراز با یک فضای باز برای آرا و نظرات متفاوت. دانشگاهی که همواره در نقاط حساس سیاسی، اجتماعی آبستن حوادث تامل برانگیزی بوده است.این دانش آموز سابق و دانشجوی فعلی میبایست بداند که سیاسی شدن قواعد و ضوابطی دارد فارغ از هرگونه جناح گیری های سیاسی.
اما دانشجوی سیاسی می بایست چه بایدها و نبایدهایی را رعایت کند؟؟
به عنوان یک دوست میگویم سعی نکنید در همه ی امورتان سیاست را اعمال کنید. قرار نیست هرکس را که با عقاید سیاسی ما هم رای نیست کنار گذاشته و از او فاصله بگیریم. قرار نیست اگر خواستیم سیاسی باشیم سیاست زده بشویم. قرار نیست ملاک هر تصمیمان مسایل سیاسی باشد، در عین حالی که سیاست یکی از فاکتور های مهم دانشجو است که بارها و بارها مقام معظم رهبری به آن تاکید کرده اند اما سیاست زدگی آفت بسیار خطرناکی است.
از اولین روز دانشجوییم تقریبا پنج سال تحصیلی میگذرد. آن روزها فکر میکردم هرچقدر حرفهایم، نگاه هایم و انتخاب هایم سیاسی تر باشد شان دانشجو را بیشتر رعایت کرده ام. حتی انتخاب اساتید و واحدهایم را هم با نگاه سیاسی انجام میدادم. خیال میکردم که اولین و مهمترین رکن یک دانشجو باید وجهه ی سیاسی او باشد اما دیری نپایید که فهمیدم این برخورد سیاست زده باعث آن میشود که در مواقع لزوم نتوانم مواضع سیاسیم را مشخص کنم. باعث میشود نتوانم در برخوردهای اجتماعیم طریق حقیقت را پیش بگیرم. این برخوردها باعث میشود شما را دیگران یک عنصری بدانند که برایش تنها و تنها سیاست است که ارزش دارد نه هیچ چیز دیگری، در حالی که وظیفه ی ما این است که یک دانشجوی متخصص و متعهد بشویم و در کنار آن هم بتوانیم تحلیل سیاسی درستی از مسائل ارائه بدهیم. البته بیان این مسائل به منزلهی فاصله گرفتن شما از سیاست نباید قرار بگیرد زیرا مقام معظم رهبری در دیداری که با دانشجویان داشتند فرمودند: دانشجویی که تحلیل سیاسی ندارد اصلا قابل تحمل نیست.
فارغ از هر علاقه ی سیاسی، چه اصلاح طلب و چه اصول گرا .این دید باعث میشود در مواقع غیرضروری نظری سیاسی بدهیم و در مواقع لزوم نه. پس سعی کنید سیاسی باشید اما به وقتش .وقتش یعنی اینکه در جایی که بحثی سیاسی است سیاسی باشیم و هرگاه بحثی سیاسی نبود نه. مثلا بحث علمی را به دید سیاسی نگاه نکنیم و سیاسی به مقولات غیر سیاسی ننگریم.
در آخر اشاره می کنم به فرمایشی از مقام معظم رهبری خطاب به بسیجی ها
ایشان میفرمایند:
بسیجی باید سیاسی باشد اما سیاست زده نه

والسلام علیکم و رحمه الله
سیدمحمد مهدی شمس
30/6/94



پی نوشت: باز هم یک متن قدیمی دیگر که از لا به لای فضای مجازی آنرا یافتم




نوع مطلب : فرهنگی، دلنوشته، سیاسی، مذهبی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


چهارشنبه 26 خرداد 1395 :: نویسنده : سید شهید
چند صباحی بود که مردد بودم برای حضورم در فضای تشکیلاتی، مردد بودم که بروم یا نه، تردیدم از ضعف خودم بود و عدم تمایل دیگران از نامردی های خودی ها و خیانت نخودی ها، از فضاهای کودکانه ای که دیگر ملال آور شده بود تا جاه طلبی های دنیوی، از حب الدنیا تا یاس العقبا، از تهمت هایی که شنیده بودم تا شکست های شخصیم، از بیسوادی دیگران تا طبل تو خالی خودم، از از از از و ازهایی که سر به فلک میکشند اما دلایلی هم میتوانستم برای حضورم پیدا کنم که هر چقدر تعدادشان کم بود اما وزین بودند از حرفهای محمد تا حرف های آن بچه هیئتی اهل قم، از اینکه لزوم وحدت بسیج و انجمن را میدانستم تا چشمهای طمعی که برای مجموعه دوخته شده، از چند از دیگری که بیانش صلاح نیست تا وظیفه ای که نسبت به این نظام موجود است اما شاید این سحرگاه و آن عکسی که برایم فرستاده شد عزمم را جزم کرد که بمانم بمانم که آن دخترک تازه محجبه شده هر غلطی نکند والعاقبتی که برای متقین است را استشمام کنیم حداقل



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


شنبه 1 خرداد 1395 :: نویسنده : سید شهید

 نظر اسلام در برخورد با دشمنان مدارا است.

همانطور که حضرت السان الغیب فرمود:

سرمایه دو گیتی تفسیر این دو حرف است       با دوستان مروت با دشمنان مدارا

اما ابتدا باید بیان کرد که مدارا و مداهنه متفاوت است. علمای علم اخلاق معتقدند که هر یک از قوای نفسانی صاحب یک افراط و یک تفریط و یک اعتدال هستند. بدین معنا که مثلا قوه ی غضبیه اگر در حالت تفریط فرد صاحب جبن است و اگر در حالت تفریط باشد وی صاحب صبوعیت است. اما تنها راه سعادت در اخلاق اعتدال است که برای مثال در قوه ی غضبیه اعتدال را شجاعت تعریف می کنند. اما منظور از اعتدال اعتدال اخلاقی است نه این که امروزه در سیاست مطرح است.

حال به موضوع خودمان برگردیم. همانطور که در اخلاق مطرح شد و ایضا نظر اسلام هم چنین است که باید در امورمان اعتدال را راعایت کنیم. حتی در مقابله ی با دشمن هم میبایست در صراط حق و اعتدال قدم برداریم. اعتدال بدین معنا نیست که حد اوسط جنگ و تسلیم گرفته شود. بلکه اعتدال در جایی جنگ است در جایی صلح و در جایی هم معاشرت بدون درگیری. در زندگانی وجود نازنین حضرت سیدالشهدا هر سه مورد را می توان یافت.

که به نمونه هایی از آنها می توان یافت. هنگامی که دشمن مقابل معاویه است و حضرت در ادامه ی صلح امام حسن هستند، راه صلح را با معاویه در پیش میگیرند. جایی که دشمن مقابل عبدالله ابن زبیر است، حضرت معاشرت بدون درگیری را پیش می گیرند. (مراجعه به آخرین دیدار امام حسین و پسر زبیر). البته این بدان معنا نیست که حضرت رابطه ی دوستانه ای با آنها داشتند و تمام مخاصمات و مشکلات را کنار گذاشته و تابع آنان شدند، نه بلکه با وجود تمام دشمنی ها و اختلاف نظرات بنیادین حضرتراهی را غیر از جنگ و جهاد را انتخاب می کنند. پس بار دیگر تاکید میکنم که اعتدال یعنی صراط حق نه حد وسط.

اما مدارا
در اسلام و اخلاق اسلامی بر مدارای با دشمن بسیار سفارش و تاکید شده است. تا جایی که حضرت سیدالشهدا هنگامه ی ورود به وادی طف نه تنها ارتش حر و یارانش را سیراب کردند بلکه حتی اسب ها و استر هایشان را هم خود حضرت با دستان مبارک خودشان آب مینوشانند. ام مدارا را باید از مداهنه جدا دانست و این دو را با هم خلط نکرد. مداهنه به زبان ساده به این معناست که انسان با برخورد مهربانانه و رُئوفانه خود را تا حد ذلالت و حقارت پایین آورد.

اسلام و اخلاق با این برخورد مخالف است. امروزه که عده ای سعی دارند تا کربلا را عرصه ی مذاکره جلوه دهند خواسته یا ناخواسته امام حسین را به مداهنه نسبت میدهند.(العیاذ باالله). این در حالی است که حضرت فرمودند هیهات من الذله اما آقایان انگار این جمله سید الشهدا را نشنیده اند. اخیرا هم در صحبت های مقام معظم رهبری مشاهده کردیم ایشان به جدیت نهی کردند که آن ایام را به ایام مذاکره تعبیر کنیم و فرمودند حضرت مبری هستند از مذاکره با پسر مرجانه و ابن سعد.

در آخر هم چند کلامی خدمت بعض مسئولین. حضرات محترم برخورد مهربانانه و مدار کردن با دشمن یعنی برخورد رهبری در مقابله با آل سعود خبیث در جریان فاجعه منا اما همگان بر این باورند که گردن خم کردن و زانو زدن در مقابل امیر کویت یعنی مداهنه. حضرات مسئول ابتدا خودمان و سپس شما را توصیه میکنم که امام حسین را آنچنان که هست یعنی امام حسین بما هو امام حسین را بشناسیم و به مردم بشناسانیم نه آنچنان که می خواهیم. انشاالله از برکت این ماه عزیز برخوردهایمان مدارا باشد و نه مداهنه.

به امید ظهور منتقم خون سیدالشهدا



پی نوشت: اینم یکی دیگه از مطالب قدیمیم

دارم هی پیداشون میکنم از این سایت و اون سایت تا بتونم برای خودم حداقل یه آرشیو داشته باشم





نوع مطلب : فرهنگی، دلنوشته، مذهبی، سیاسی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




درباره وبلاگ

این وبگاه كاملا شخصی است و متعلق به سیدمحمدمهدی شمس یک طلبه از نسل حسن و حسین و كلب العباس است خود دانید . شرط حضور ، عضو مجمع المجانین ابالفضل بودن است
در صورت تمایل با ارتباط با این جانب مطالبتان را به این ایمیل ارسال بفرمایید
seyedshahid@yahoo.com

مدیر وبلاگ : سید شهید
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :